Another Love - Tom Odell

素年锦时:

有厚度的声线总是有种独特的魅力

再配上完美的英音  整首歌如同一个故事娓娓道来

有时,你爱上一首歌,无关乎它的旋律,它的演唱者,它的创作者

也许,只是那一刻与之共鸣的心情


素年

à Paris


这首歌收录于Tom Odell2012.10.15日发行的首张EP<Songs from Another Love>。Tom Odell是来自伦敦的钢琴民谣歌手,有着从一张嘴便瞬间融化所有人的心、让人瞬间汗毛倒立的魔力。2013全英音乐乐评人选择奖(Brits Awards Critics' Choice Award)获得者,也是该奖项第一位男性获奖者。


歌词(online译本):

I wanna take you somewhere so you know I care

我也想带你出去转转,好让你知道我是在乎你的

But it's so cold and I don't know where

但此刻如此寒冷,我能去哪?

I brought you daffodils in a pretty string

我送你一圈水仙花环

But they won't flower like they did last spring

但它们已不会在像往年春天那样开放

And I wanna kiss you, make you feel alright

我也想吻你,让你觉得安心些

I'm just so tired to share my nights

但我如此疲倦,到了夜晚我只想独处

I wanna cry and I wanna love

我也想流泪,也想去爱

But all my tears have been used up

但我所有的眼泪早已流尽

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

我所有的眼泪早已流干

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

已将我所有的眼泪榨干

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

带走了我所有的泪水

And if somebody hurts you, I wanna fight

如果有人要伤害你,我会为你反击

But my hands been broken, one too many times

但我的双手早已遍布伤痕

So I'll use my voice, I'll be so f*cking rude

我唯有粗鲁的言词可用

Words they always win, but I know I'll lose

即便是最伤人的言语,我仍是失败

And I'd sing a song, that'd be just ours

我想为你唱一首属于我们的歌

But I sang 'em all to another heart

但我所有的情歌都唱给了那位故人

And I wanna cry I wanna learn to love

我也想流泪,我也想学会去爱你

But all my tears have been used up

但我所有的眼泪早已流尽

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

我所有的眼泪早已流干

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

已将我所有的眼泪榨干

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

带走了我所有的泪水

I wanna sing a song, that'd be just ours

我想为你唱一首属于我们的歌

But I sang 'em all to another heart

但我所有的泪水早已流干

And I wanna cry, I wanna fall in love

我也想流泪,我也想学会去爱你

But all my tears have been used up

但我所有的眼泪早已流尽

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

我所有的眼泪早已流干

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

已将我所有的眼泪榨干

On another love, another love

在另一份爱里另一份爱里

All my tears have been used up

带走了我所有的泪水


评论
热度(791)

© 固定缺席 | Powered by LOFTER