I Need a Doctor - Skylar Grey、Eminem、Dr. Dre

在不确定的世界:

继续老歌

说唱传奇 Dr.Dre联手爱徒说唱天王Eminem以及实力女声Skylar Grey的经典力作。女声空灵清澈的嗓音令人感动,那甜美的嗓音,深入了灵魂。每次听 Eminem 的霸气十足的说唱,流畅自然,感觉热血在上涌。经典搭配,一击即中!

弟一次听i need a doctor是在格莱美奖上。这是最让我觉得惊艳的歌曲,比rihanna和eminem合唱的love the way you lie me 还要让我觉得感动。 

一半海水,一半火焰。


歌词:

Eminem Dr.Dre Skylar Grey - I Need A Doctor
  [Chorus]
  I’m about to lose my mind
  我就快要无法自制了
  You’ve been gone for so long
  你走了太长时间
  I’m running out of time
  我快等不下去了
  I need a doctor
  我需要个医生(此处一语双关doctor也有博士的意思,Dr为doctor缩写)
  Call me a doctor
  帮我找个医生
  I need a doctor, doctor
  我需要个医生
  To bring me back to life
  把我带回正常生活
  [Eminem]
  I told the World one day I would pay it back
  我曾对整个世界说我要把我遭受的一切还给它
  Say it on tape, and lay it, record it
  在录音时说下来,写下来 , 把话录下来
  So that one day I could play it back
  这样将来我就可以重播它
  But I don’t even know if I would leave it when I’m saying that
  当我这么说的时候 我却不大清楚能坚信这份豪言壮语
  Doubt start to creep in, everyday its so grey and black
  一路在心中蔓延, 日子是如此灰暗阴霾
  Hope, I just need a ray of that
  期待着,我需要的仅仅是人生中的一丝曙光
  Cause no one see’s my vision when I play it for em
  因为他们没人能了解我歌中的内涵
  They just say its wack
  他们只说这歌好差劲 (wack 差劲 烂的意思)
  They don’t know what dope is
  他们根本不懂欣赏 (dope 酷 好的意思)
  And I don’t know if I was awake or asleep,When I wrote this
  当我写下这歌词是,我甚至不清楚我到底是醒还是睡着
  All I know is you came to me when I was at my lowest
  我只知道在我人生最低谷时 你来到了我身边
  You picked me up, breeding life in me
  你把我拉出低谷 让我焕发了新生
  I owe my life to you
  我欠你一条命!
  Before the life of me, I dont see why you dont see like I do
  在你到来之前 我不知道为什么你不在意我过去的言行
  But it just dawned on me you lost a son
  但我知道你失去了你的儿子,这使我大彻大悟
  See this light in you, it’s dark. let me turn on the lights and brighten me and lighten you
  你被黑暗笼罩着 让我点亮它让它照亮你启迪我
  I dont think you realise what you mean to me
  我觉得你不了解你对我有多重要
  Not the slightest clue
  一点也不
  Cause me and you were like a crew
  因为我俩就像是伙伴
  I was like your sidekick
  我就是你的亲密战友
  You gon either wanna fight me when I get off this f-cking mic
  如果我放弃唱歌 你一定会冲动地想打我
  Or you gon hug me
  或是由衷地拥抱我
  But I’m not an option, theres nothing else I can do cause…
  可我没别的选择 我已穷途末路, 因为
  I’m about to lose my mind
  我就快要发疯了
  You’ve been gone for so long
  你走了那么久
  I’m running out of time
  我快等不下去了
  I need a doctor
  我需要个医生
  Call me a doctor
  帮我找个医生
  I need a doctor, doctor
  我需要个医生
  To bring me back to life
  来让我起死回生
  [Eminem]
  It hurts when I see you struggle
  看见你受煎熬我很难过
  You come to me with ideas
  你为我带来了不少灵感
  You say there pieces so I’m puzzled
  你说这不过是冰山一角, 我迷惑了
  Cause the shit I hear is crazy
  因为我听到简直是疯言疯语
  But your either getting lazy or you don’t believe in you no more
  但你也变的自暴自弃 不再相信自己的能力
  Seems like your own opinions, not one you can form
  似乎你已经无法做出自己的决定
  Cant make a decision keep questioning yourself
  做不了决定 不断怀疑自己
  Second guessing and its almost like your begging for my help
  你只会打马后炮 几乎事事都要我来帮忙
  Like I’m your leader
  好像我变成了你的领导
  Your susposed to f-cking be my mentor
  你TM可是我的导师啊!
  I can endure no more,
  我无法再忍受这样的你
  I demand you remember who you are
  我要让你记起你到底是谁!
  It was YOU, who believed in me
  就是你,那个坚定不移信任我的你
  When everyone was telling you dont sign me
  当人们都劝你别签我
  Everyone at the f-cking label
  当时每个唱片公司里的人都这么说
  lets tell the truth,You risked your career for me
  让我告诉你事实, 为了我 你把自己事业全赌了下去
  I know it as well as you
  这点我和你一样清楚
  Nobody wanted to f-ck with the white boy
  在这个行业没人会吊一个白人
  Thats why I’m crying in this booth
  这就是为什么我现在在录音室里拼命呼喊
  You saved my life, now maybe its my time to save yours
  你拯救了我的一生 也许现在轮到我来感恩救你了
  But I can never repay you what you did for me is way more
  但你对我的恩德不论如何我都报答不尽,(因为)你为我做的更多
  But I aint giving up faith and you aint giving up on me
  但我不会放弃我的信念 就像你也不会放弃我一样
  Get up Dre, I’m dying I need you, for f-cks sake
  振作吧 dre,我要死了 我需要你振作,去TMD你回归为了利益
  [Chorus]
  I’m about to lose my mind
  我就快要发疯了
  You’ve been gone for so long
  你走了那么久
  I’m running out of time
  我快等不下去了
  I need a doctor
  我需要个医生
  Call me a doctor
  帮我找个医生
  I need a doctor, doctor
  我需要个医生
  To bring me back to life
  来让我起死回生
  [Dr Dre]
  It literally feels like a lifetime ago
  这感觉就像过了一辈子那么久
  But I still remember the shit like it was yesterday though
  但又感觉好像就发生在昨天
  You walked in, yellow jump suit
  你走了进来 一身黄色的跳伞装
  Whole room, cracked jokes
  整个房间 全体哗然
  Once you got inside the booth, told you, like smoke
  一旦你踏进录音室,告诉你,你的歌就像一阵烟
  Went through friends, some of them I put on
  那些所谓的生死之交,号称曾经和我穿一条裤子的人
  But they just left, they said was riding to a death
  但他们却走了 他们曾说为我赴汤蹈火
  But where the f-ck are they now
  但现在他们TMD去哪了呢
  Now that I need them I dont see none of them
  现在我需要他们,却找不到一个人
  All I see is Slim
  我只看到slim(slim shady)
  F-ck all you fair-weather friends
  去TMD这些酒肉朋友
  All I need is him
  我需要的只是他
  F-cking backstabbers
  去TMD这帮背后小人
  When the chips were down you just laughed at us
  当我们出事的时候 你们就对我们落井下石
  Now you bout to feel the wrath of aftermath, faggots
  现在你们这些鸟人将要尝到我狂怒的后果了,垃圾们(双关:aftermath为dr dre与Eminem共创的唱片厂牌)
  You gon see us in our lab jackets and ask us where the f-ck we been?
  你们会看到我们重新回到录音室 然后问我们之前干什么去了
  You can kiss my indecisive ass crack maggots and the crackers ass
  你可以来拍马屁 亲我的菊花,也拍eminem的马屁(cracker白人的意思)
  Little cracker jack beat making wack math,
  小琥珀玉米花干得过数学狂人(cracker jack为百事公司旗下的一种零食)
  Backwards producers, Im back bastards
  幕后推手们 杂种们我回来了
  One more CD and then I’m packing up my bags and as I’m leaving again
  再出一张cd我就金盆洗手 离开这里
  I’ll guarantee they scream Dre don’t leave us like that man cause…
  我保证他们会叫道:dre不要像那个人一样离开我 因为。。。
  [Chorus]
  I’m about to lose my mind
  我就快要发疯了
  You’ve been gone for so long
  你走了那么久
  I’m running out of time
  我快等不下去了
  I need a doctor
  我需要个医生
  Call me a doctor
  帮我找个医生
  I need a doctor, doctor
  我需要个医生
  To bring me back to life
  让我起死回生 

评论
热度(279)

© 固定缺席 | Powered by LOFTER