Sorry Seems to Be the Hardest Word - Ray Charles、Elton John

爱念:

“What I got to do to make you love me? 我要怎么做才能让你爱上我”,老男人深情的演绎出了那种情深却无奈,卑微而又真挚的爱,听来真的很惹人忧伤.....

这首《Sorry Seems to Be the Hardest Word》是电影《尖峰时刻3》的插曲,有很多个演绎版本和被人翻唱。这个版本感觉更打动人心。

Ray Charles(雷·查尔斯)是美国灵魂音乐家、钢琴演奏家,他开创了节奏布鲁斯音乐,是第一批被列入摇滚名人堂的人物之一,《滚石杂志》亦把他列为“100个最伟大的艺人”中的第2位。法兰克·辛纳屈称他为“音乐界唯一的天才”。2004雷·查尔斯去世后,按照其生平拍摄了记录影片《灵魂歌王》。

Elton John(艾尔顿·约翰)是英国著名流行音乐创作歌手,享誉盛名的顶级音乐艺术家,自幼学习钢琴课程。被誉为“英国乐坛常青树”。1994年为电影《狮子王》创作的歌曲《Can You Feel The Love Tonight》红遍全球,1997年,纪念戴安娜王妃创作的歌曲《Candle In The Wind》全球卖出3700万张,是史上最卖座的单曲。1999年,获得格莱美传奇奖。

Sorry Seems to Be the Hardest Word —  Ray Charles & Elton John

What I got to do to make you love me? 
我要怎么做才能让你爱上我
What I got to do to make you care? 
我要怎么做才能让你在乎我 
What do I do when lightning strikes me? 
当闪电袭来,
And I wake to find that you're not there? 
我被惊醒却发现你不在身旁。
What I got to do to make you want me? 
我要怎么做才能使你需要我
What I got to do to be heard? 
我要怎么诉说才能被你听见
What do I say when it's all over? 
当一切都结束时我该说些什么
Sorry seems to be the hardest word. 
抱歉对我是最残酷的词,
It's sad, so sad
悲伤,如此悲伤
It's a sad, sad situation. 
深陷悲伤的境地
And it's getting more and more absurd. 
变得越来越失去理智。
It's sad, so sad
悲伤,如此悲伤
Why can't we talk it over? 
为什么我们不能冷静下来谈谈。
Oh it seems to me
噢,对我来说
That sorry seems to be the hardest word. 
抱歉是最残忍的词。
What do I do to make you want me? 
我要怎么做才能使你需要我
What I got to do to be heard? 
我要怎么做你才愿意听我说
What do I say when it's all over? 
当一切都结束时我该说些什么
Sorry seems to be the hardest word. 
难以开口说抱歉
It's sad, so sad
悲伤,如此悲伤
It's a sad, sad situation.
深陷悲伤的境地 
And it's getting more and more absurd. 
变得越来越失去理智
It's sad, so sad
悲伤,如此悲伤
Why can't we talk it over? 
为什么我们不能冷静地谈谈。
Oh it seems to me
噢,对我来说
That sorry seems to be the hardest word. 
抱歉是最难说出口的话
What I got to do to make you love me? 
我要怎么做才能让你爱我
What I got to do to be heard? 
我要怎么做你才愿意听我说 
What do I do when lightning strikes me? 
当闪电袭来,
What have I got to do? 
我该怎么做
What have I got to do? 
我该怎么做
When sorry seems to be the hardest word.
抱歉对我是最残忍的。


评论
热度(541)

© 固定缺席 | Powered by LOFTER